Del 11, Andreas Wihlborg

WihlborgHej Andreas, hur känns det att säsongen är igång?
Det känns väldigt bra och inspirerande att gå in i denna säsong.

Är det någon skillnad på upplägget försäsong 2014 kontra 2013?
Skillnaden är att vi tränar mer och hårdare. Vi har även mer lyft i vår styrketräning. Det är den stora skillnaden.

För oss som inte är elitfotbollsspelare, är det svårt att motivera sig till en tre månader lång försäsong efter en degradering till Superettan?
Inte för mig då jag är väldigt revanschsugen eftersom jag fick större delen av säsongen spolierad av skada och kände inte något vidare förtroende från tränaren.

Vi supportrar fick förra året bilden av att spelartruppen inte gick helt hand i hand med ledarstaben. Om vi lägger säsongen 2013 bakom oss, vad är skillnaden med Roberth som tränare och andra tränare du haft genom åren?
Robert är väldigt glad och framåt. Tydlig i hur han vill ha det. Han får folk att dra åt samma håll och känna sig delaktiga.

Vad har du för personligt mål och vart skall vi hoppas på att se Öster i tabellen i november -14?
Mitt personliga mål är att spela mycket och bra fotboll. Jag tycker vi ska vara med och slåss om de främsta platserna. Sen är det mycket tillfälligheter och en lång säsong så man kan aldrig veta hur det ska gå.
–          Favoritmusik: Magnus Uggla
–          Favoritfilm: Gladiator
–          Favoritmat: Tapas och sushi
–          Drömresan går till: Var i vintras på en kryssning i Karibien och i Miami. Det var en höjdare

Vem tycker du skall få bestämma musiken i omklädningsrummet?
Mario Vasilj skötte det utmärkt i vårt gamla omklädningsrum nu är det tyvärr Bergholtz som bestämmer. Allt från fransk rapp till ”juggemusik”.

Vem är mest tidsoptimist?
Robertino ligger ofta på gränsen till sen

Vem är mest inne hos Håkan (Nilsson)?
Kalle Lindblad ligger där rätt ofta.

Vem kollar sig mest i spegeln innan match?
Denis är rätt fåfäng.

Vem är mest pratglad?
Vi skåningar är rätt pratglada (Jag och Bergholtz)

Vad gör du om 20 år?
Jobbar med ekonomi på något stort företag och bor med mina kids och fru i Höllviken.

Lämna en kommentar