Ett år på nätet – Ett hundra inlägg

20 november 2009.

En milstolpe för bloggen Staglaberget!

1 år

100 inlägg

Samtliga skribenter på bloggen, Midland R, La Caleta och Pejova vill i detta inlägg rikta ett stort tack till alla de personer som under året kommit med kritik, tipsat om bilder/filmer och skickat in önskemål till bloggen. Tack!

Staglaberget har ett mycket fint födelsedagssällskap i form av Ulf Lundell som idag firar 60 år. Detta uppmärksammar vi i all enkelhet med ett vackert stycke från låten ‘Bättre tider’ som kom ut 1980 (!) på dubbelalbumet ‘Längre inåt landet’.

Vi går mot bättre tider
tro mig, tro mig
Det här är inget skämt
Och inte heller är det
tro mig, tro mig
nånting som jag själv bestämt
Vi går mot öst
Vi går mot väst
Vi går mot ljus
Vi går mot liv
Vi går mot fest
Vi går mot bättre tider
tro mig, tro mig
för det har tiderna själva bestämt

Kommentera

