Ny skribent: Vinnie J.

Vi på Staglaberget kan med stolthet presentera vår nya skribent: ‘Vinnie J’.

”Jag är en 22 årig luv som studerar journalistik på Södertörns Högskola i Stockholm. Har tidigare varit sportredaktör på växjönytt.se och börjar nu skriva för världens bästa blogg.

Året var 1994. Det var en minnesvärd sommar på många sätt. Sverige genomförde ett oförglömligt VM, Sveriges ekonomi liknade en EKG-kurva, sommaren slog alla värmerekord och en 5 årig luv upptäckte sitt favoritlag. Min far, allt sedan sin egen barndom brinnande österfantast tog med mig på min första match på Vallen. Öster låg i toppen av Allsvenskan och fick besök av Frölunda. 4-0 slutade matchen och jag gav för evig framtid mitt hjärta till Öster. Ett beslut som man många gånger under årens lopp fått anledning att förbanna. När ungarna på gården drömde om att bli proffs i Barcelona eller Manchester United låg mina förhoppningar i att vinna Champions League med Öster. Min korta fotbollskarriär tillbringade jag i klubben men jag fick snart anledning att ifrågasätta min dröm om att bli fotbollsproffs. Sedan 1998 har jag varit medlem i East Front och det har blivit ett antal matcher på Norra Stå och runt om i vårt avlånga land.
Så här fyra degraderingar och tre uppflyttningar senare tycker jag att tiden är mogen för mig att dra mitt strå till stacken och börja skriva för världens största österblogg. Som journaliststuderande här uppe i Kongl. Hufvudstaden är det min tysta protest mot alla gnagare och bajare, mitt sätt att ställa mig på barrikaden och skrika, klubben med störst hjärta i världen kommer från Växjö!”

7 thoughts on “Ny skribent: Vinnie J.

  1. Ekan

    Lovande start. Imponerande att fastna som femåring och bli EF-medlem som nioåring. Med journalistambitioner är du redan nu välformulerad i skrift, men tänk på hur du skriver 5 årig luv. Möjligen 5-årig, helst femårig men absolut inte särskrivet. Enskild siffror skrivs med bokstäver upp till och med tolv, 13 och uppåt som siffror. Men det kan du, Vinnie Jones..?

  2. Midland R. Inläggets författare

    Namnet Vinnie J. blev imorse Vinne J. Det tar jag fullt ansvar för. Sen till jobbet.

  3. Vinnie J

    Jag ber naturligtvis om ursäkt Ekan. Det blev lite av ett hastverk och det ska naturligtvis inte återupprepas. Hoppas det inte förstörde din läsupplevelse;)
    Sätter mig genast och pluggar på TT-språket.

  4. Ping: Inför Superettan: Månz Karlsson | Staglaberget

  5. EF Sthlm

    Hej Vinnie!

    Har du inte redan satt dig i kontakt med oss i EF Sthlm/Värend i Hufvudstaden så gör det omgående! =)

    Vi finns på faceboook med mer
    /Sääf Sr

  6. Vinnie J

    Har naturligtvis redan anmält mig till premiären med EF Sthlm. Antar att vi ses där=)
    /Er nye medlem

Kommentera

