Inför Superettan

Premiären avklarad, men vi fortsätter våran Inför-serie ett par dagar till.
Näst ut är Michael Joelsson från Värnamo Nyheter.

Vem blir årets utropstecken?
Stefan Karlsson. Av det jag har sett på försäsongen har han agerat med mer pondus och säkerhet. Han har fått förtroendet och det märks. Kan bli riktigt bra i år.

Var i tabellen slutar Öster i Superettan 2012?
Topp fem är en rätt trolig placering. Men både hjärtat och hjärnan (förmodligen påverkad av hjärtat) säger topp tre. Öster känns stabila i försvaret, sen är det alltid frågor kring målskyttet. Men det är väl som det ska vara innan säsongen.

Hur kommer du att följa Öster i år?
Eftersom jag till slut har tagit steget in i vuxenvärlden och skaffat mig en bil lär det bli fler hemmamatcher än jag har kunnat tidigare. Dessutom lär nyförvärvet få snurra på sina hjul på de flesta bortamatcher söder om Vättern. Förutsatt att jobbet inte sätter mig på schema som pajar de planerna vill säga.

One thought on “Inför Superettan

Kommentera

