Jonas Hellgren

Staglabergets flygande reporter Vinnie J. har fått en kort pratstund med nyförvärvet Jonas Hellgren.
Vilken tycker du har varit den största omställningen för dig med övergången från VSK till Öster?
Största omställning är nog förutsättningarna. Finns nog inte många klubbar i Sverige som har lyxen att ha en inomhushall!

Vilka anser du vara dina största styrkor som fotbollsspelare?
Min största styrka som fotbollsspelare är nog min spelförståelse och mina passningar.

Vad har ni för målsättning inför säsongen?
Målsättning är att göra en bra säsong.

Har du någon individuell målsättning inför säsongen eller någonting särskilt du anser att du måste bli bättre på?
Man vill alltid förbättra sig från förra året och det tror jag vi har en bra chans att göra. Självklart vill jag ta en startplats och jag har ju legat lite efter de andra med fysiken så jobbar för att få bra fysik.

Text: Vinnie J.
Bild: Andreas Nilsson 

One thought on “Jonas Hellgren

Kommentera

