Öster i Kina

Mitt i den ‘amerikanska road trippen’ slänger vi en mycket skön hälsning från Oscar i från Peking.

”Hej,
Min ovana att åka till bortamatcher gjorde att jag hamnade i fel Peking.
Här står jag utanför Himmelska fridens port, ingången till förbjudna staden. Att tillägga om bilden är att jag nästan blev arresterad i ögonblicket efter att bilden togs, det är nämligen strikt förbjudet att införa några “politiska plakat” in på området. Jag försökte säga till den civilklädda mannen från den kinesiska säkerhetstjänsten att det var ett “football team”, han stirrade förvånande på mig som var en halvmeter längre, han lät mig gå för den här gången.
 Det gick bra, nu sitter jag i ett soligt Växjö och väntar på bortamatchen mot Värnamo och hoppas på att jag hamnar rätt den här gången. Det lär väl bara finnas ett Värnamo så vitt jag vet.
Mvh”
5 thoughts on “Öster i Kina

Kommentera

