Johan lämnar Östers IF?

Johan Persson har, enligt SMP, fått klartecken från Östers IF (Kuno) att titta sig efter andra alternativ.

– Jag har fått tillåtelse att hälsa på andra. Jag känner att jag vill ha ett miljöombyte. Det är främst det, säger Johan Persson.

Sedan Roar Hansen och Kalle Björklund lämnade Öster känns det som att vår fotbollsförening sakta men säkert sjunker längre och längre ned.
Ekonomin presenterade man inte på medlemsmötet (i sedvanlig ordning) och det förstår man, föreningen måste blöda. Nu ger man vår Scheriff, vår mittfältsgigant och under SE’12 vårt allt på mittfältet tillåtelse att titta på andra alternativ. Något är fel, något stämmer inte.

Thomsson är inte populär hos någon och förtroendet för Kuno börjar också försvinna för många. Någon måste bära ansvaret för att spelare inte trivs och vill lämna. Någon måste bära ansvaret för att Thomsson uppenbarligen inte kan hantera en grupp. Någon måste avgå.

Jag personligen har alltid tyckt om Kuno. Men jag är mycket tveksam till att han har kunskapen för att få oss på rätt spår igen. Sen att Thomsson är en nonchalant … gör inte saken bättre. Senaste uttalet i tidningen var inte genialt. ”Mitt mål är inte att bli omtyckt av alla i gruppen”. Nej, omtyckt av alla är inte alltid det lättaste att bli, men att skapa en lagkänsla bör ligga högt upp i prioriteringen, både från Thomsson och Kuno.

Nej, detta blir bara värre och värre. Hur länge skall vi supportrar behöva stå ut?

 

2 thoughts on “Johan lämnar Östers IF?

Kommentera

