Del 1, Fredrik ”Lunkan” Lundgren

Hej Lunkan,
Hur är läget i Ängelholm?

Det är jättebra! Det är en trevlig klubb och staden är inte jättestor men det finns grejer att göra så än så länge så trivs jag jättebra!

Att bli skåning kan inte vara det lättaste, hur är skillnaderna på Ängelholm och Växjö?
– Haha nej det är det inte, man får spänna öronen lite extra för ibland är det svårt att hänga med. Men de andra spelarna säger nog det detsamma om mig. Ja, skillnaden är väl att allt är lite mindre. Klubben är mindre, staden är mindre. Men som sagt så är det en trevlig och fin stad.

Hur kändes det att lämna Öster? Var det ett steg du kände var dags eller hade du velat stanna?
Nä men självklart så var det lite konstigt. Man har ju växt upp med Östers IF och följt dom sedan man var typ 5-6 år. Träffade många fantastiska spelare och människor i Öster som man har umgåtts med mycket. Men det kändes som att jag behövde komma iväg på ett nytt och spännande äventyr och då lockades jag väldigt mycket av Ängelholm. Ska jag vara helt ärlig så tvekade jag inte så mycket på att vara kvar eller inte, utan det beslutet tog jag på sommaren 2013 att efter denna säsong så måste jag iväg.

Det blir en lite speciell match för dig i premiären, Östers IF på Olympia väntar. Hur taggad kommer du att vara?
Jag kommer att vara lika taggad som om vi skulle möte Ljungskile, men det kommer nog mer att vara mer en konstig känsla att se mina gamla lagkamrater stå där i spelargången innan matchen drar igång. Som sagt så har man en stark kamratskap med många av dom. Men sen vet jag att de kommer vilja vinna och de vet att jag vill vinna så jag hoppas på en bra och rolig match och att vi tar 3 poäng.

Vad skiljer sig mellan lagen, rent förening-/organisationsmässigt?
Nä men det är väl detta med storlek och dylikt. Våra förutsättningar är ju inte som Östers. Det är en liten klubb, mysig och massa trevliga människor inom klubben som sliter för att vi ska ha det bra trots att våra förutsättningar är som de är.

Vad kommer du att sakna mest med Öster/East Front?
Det är väl lagkamraterna som man fick vara med och spela med. Kommer sakna staden och min familj som man inte träffar så ofta numera. East Front har ju alltid varit ett stöd och väldigt glada att vara sociala och gillar att snacka och bry sig. De gör ett väldigt bra jobb.

Jag ställer samma fråga till dig som jag gjort till dina före detta lagkamrater. När får vi ser dig i Östertröjan igen om du får välja?
Ja du, det får vi se. Men jag kan säga att jag jättegärna skulle vilja spela i Öster igen men då ska jag komma om det känns rätt. Om det inte känns rätt så kanske det aldrig blir av.untitled

Fem snabba:

Askelyckan eller Coretto? Askelyckan alla dagar i veckan

Värendsvallen eller Myresjöhus Arena? Myresjöhus Arena

Pär ”Texas” Johansson eller Henrik Rydström? Henrik Rydström

Skåne eller Småland? Småland (än så länge, haha)

Du ska ut på krogen och vill ha en kompis som ”wingmanar” dig. Vem väljer du, Emil Krafth eller Matteo Zampi Blomqvist? Lätt, Matteo.

Tack för din tid och lycka till under säsongen!
Tack.

Efter att intervjuen gjordes så skadade sig Fredrik och missar förmodligen stora delar av vårsäsongen. Mycket tråkigt för Fredrik, men vi önskar honom all lycka med rehab och hoppas han är tillbaka så snart som möjligt!

Kommentera

