Simon Nilsson tackar för sig.

bildHej Simon,  ditt uppdrag som ordförande i Östers IF officiella supporterklubb är över,  hur känns det?

Hejsan Staglaberget!
Det är lite blandade känslor. För det första kommer faktiskt min vardag att ändras om lite. Det är nog det som kommer kännas lite speciellt till en början. Man kommer ju givetvis vara Östersupporter , men på ett annat sätt kan man säga. Nu kan man lägga en egen nivå på hur mycket tid man vill lägga åt detta älskade lag och det ska bli skönt. Tidigare blev det nästan som att man pressade sig själv och jobbade lite mer än vad man behövde. Utan att fördjupa det för mycket så kan man säga att jag  är en liten perfektionist. Det kan ibland medföra att man aldrig blir nöjd. Och ja, det kan ju också bli negativt.

Det är 3 år sedan du tog över ordförandeskapet, vad var ditt mål att nå och tycker du att du har lyckats?

Oj, svår fråga. När jag tog över så kändes det som man kunde förändra hela världen. Jag ville ta East Front till helt nya höjder och bryta gamla mönster och ersätta med nya. Ett mål/ambition var att få in en yngre generation till East Front. Och precis när jag fick förtroendet så var East Front i ett relativt stort behov av just detta. Det är väl en resa som precis har påbörjat samt en punkt där det kommer att krävas ett fortsatt hårt arbete i fortsättningen. Men nu med facit i hand så var det ett bra drag av dåvarande styrelse att sätta en 19 åring som Ordförande. Bara det skakar om lite..  Om jag har lyckats? Det får ni själva svara på.

Varför väljer du att inte ställa upp i omval? Är det ett sviktande fotbollsintresse eller känner du att du gjort ditt och att någon annan behöver komma in med sina tankar och idéer?

Det är som sagt att jag vill trappa ner lite i tid. Det man gör är ju ideellt och då måste det enligt mig vara kul och motiverande. Annars blir det bara skit. Jag är inte ”den” som vill glida på en räkmacka och enbart göra saker som absolut är nödvändiga. Jag är mer en person som vill göra det lilla extra och jobba extra hårt när det krävs för att få East Front till nya höjder. Samtidigt är 3 år ganska lagom. Det behövs en ny person nu med andra versioner och ambitioner.

Vad har du gjort för förändringar? Något du kan peka på?

Jag har försökt att få en annan syn på East Front. När jag tillträdde som ordförande var det mycket snack om att vi var Svergies snällaste klack. Det är , tolka mig rätt nu men både bra och dåligt. Respekt krävs, för att tex inte bli överkörd av sin egen förening vilket tyvärr har hänt allt för många gånger. Nu tycker jag vi är på ett plan som passar oss. Vi är givetvis inga ”hardcores” men ja, vi är på ett rimligt plan för tillfället.

Vad är dina planer nu? Skall du vara en ”vanlig supporter” eller vad har du för idéer?

Jag ska starta upp en firma. Haha nej.. Jag vet inte. Jag ska nog vara en vanlig  supporter med en lila kasse med ful öl i näven och ett par vita sneakers som klär mina fossingar. Östers IF betyder lika mycket idag som imorgon, oavsett titel så är det inget som kan förändra det.

Hur går det för Öster i år?

Topp 5.

Ge oss, Östers IF som samarbetspartner, East Front och övriga supportrar ett litet tacktal.

Jag vill ta tillfället i akt genom att tacka alla som har gett mig förtroende under min tid. All positiv feedback värderar jag väldigt högt, och när den väl kommer så kan det göra ens dag. Jag har fått nya vänner för livet genom fotbollen och även fått en annan syn på saker och ting. Framför allt vill jag poängtera utan er där ute så är jag en ”nobody”. Det har varit 3 år av gemensamt jobb där vi tillsammans har hjälps åt.

Tack för min tid.
Ta hand om er Östervänner

Vi vill tacka Simon för tre jävligt bra år som ordförande i East Front. Jag personligen kände inte Simon så bra innan han tillträdde som ordförande och blev lite kluven till hur en 19-åring skulle kunna få East Front på banan. Min kluvnad visade sig vara helt fel. Det har vart en fröjd att se hur han ideelt lagt ned så mycket tid som han faktiskt ha gjort. Jag vet hur många samtal som strömmat in och jag vet hur mycket skit han fått där han ej vart inblandad. Men det har aldrig vart några konstigheter utan han har tagit på sig detta.
Återigen, stort tack Simon!

Kommentera

