Del 5, Roberth ”Robban” Björknesjö

Hej och välkommen till Växjö Roberth, hur känns det att asdfg
befinna sig i Smålands mörka skogar?
– Allt känns toppen. Träningsförutsättningarna är underbara, alla personer runt omkring har välkomnat mig på ett mycket trevligt sätt.

Vilka intryck har du fått av staden Växjö?
– Har inte bildat mig en uppfattning än, jobbar mest hela tiden, men det finns det tid för framöver då familjen kommer ner och jag inte flyger till Stockholm då jag är ledig.

Vi är många som går med en fundering i huvudet flera timmar om dygnet, nämligen: Vem är du Robert? Hur är du som person? Några härliga rutiner inför träningar eller matcher som du vill delge?
– Vem jag är? det är en svår fråga, jag vet knappt det själv.
40 årig kille från Stockholm med fru och 4 pojkar. Arbetat med fotboll i hela livet men även velat ha ett annat yrke samtidigt, jag behöver prata annat än bara fotboll. Jag har arbetat som egen företagare i många år, senaste 7 åren inom försäkringsbranschen. Jag har oftast arbetat som försäljningschef eller som ansvarig ledare. Jag är oerhört målmedveten och försöker få alla att känna delaktighet. Jag försöker att alltid vara positiv och glad för jag vet att det smittar. Rutiner har jag inga men inför matcher brukar jag åka till minneslunden där min plastpappa Christer är.

Hur kommer vi att få se Öster spela i år?
– Jag vill ha ett större bollinnehav än motståndaren, jag vill på egna skickligheter vinna matcher. Jag vill utveckla spelare och då måste de också få förutsättningar att vara kreativa.

Förra året kändes det lite som att en grundidé i spelet saknades, vad tror du det beror på och tror du vi supportrar kommer känna att det finns en tydlig spelidé i år?
– Vad som har hänt tidigare vill jag inte spekulera i, men om inte linjerna syns kommer aldrig resultaten att komma. Grundiden skall ge spelarna en trygghet och därifrån har vi en stor utvecklingspotential.  I BP tog det 7 månader innan linjerna syndes. Nu har vi bättre träningsförutsättningar och dessutom har jag förhoppningsvis lärt mig en hel del sedan dess. Jag hoppas att det skall gå fortare nu.

Favoritmusik: Dålig på musik, men gillar lugna låtar
Favoritfilm: Pass
Favoritmat: Skaldjursplatå
Drömresan går till: Brasilien


Vem tycker du skall få bestämma musiken i omklädningsrummet?
– Det är allas arbetsplats så alla.
Vem är mest tidsoptimist?
– Vet ej.
Vem är mest inne hos Håkan (Nilsson)?
– Ingen har varit där särskilt mycket hittills, peppar peppar ta i trä.
Vem kollar sig mest i spegeln innan match?
– Vet ej.
Vem är mest pratglad i laget?
– Verkar vara jämnt fördelat
Vad gör du om 20 år?
– Vet ej, lever alltid i nuet!

Tack skall du ha Roberth och lycka till!
– Tack själva!

One thought on “Del 5, Roberth ”Robban” Björknesjö

Kommentera

