Del 6, Emil Andersson

original_emil_andersson_halvHej Emil, välkommen till Växjö! Hur känns det att flytta till Europas grönaste stad?
Hallå, hallå!
Jag tackar ödmjukast för välkomnandet. Till Växjö har jag inte flyttat (ännu), jag bor i Lessebo som i folkmun kallas ”paradiset”.
 

Vilka intryck har du fått av staden Växjö?
Staden Växjö bjuder som alltid på väldigt få soltimmar. Men för den som är beroende utav väder och vind så finns diverse idrottshallar att fördriva tid i, detta är ett stort plus.

Hur kom det sig att du valde Östers IF, vad är det som lockar med Östers IF?
– Min geografiska anknytning till Lessebo spelar så klart in. När möjligheten dök upp tvekade jag inte en enda sekund.

Om du blickar tillbaka på din föregående säsong, vad har du att säga om den?
Mitt föregående år tillbringades i Finland och IFK Mariehamn (Åland).
Ett roligt år innehållande mycket matcher, bl.a. semi i Finska cupen, Europa League i Azerbajdzjan. För en som knappt har varit utanför ”50-skyltarna” tidigare så förstår ni att det hände mkt.


Försäsongen pågår, börjar det kännas att saker börjar falla på plats?
Försäsongen är i full gång, vi tränar på bra och det känns som om allt börjar sätta sig mer och mer. Truppen känns stark.

Vad har du för personligt mål i år och hur tror du att det kommer gå för Östers IF?
Som fotbollsspelare är man väl inte direkt unik när man säger att vill spela mycket och utvecklas på alla plan. Som lag så ska vi vara med och slåss om det.

 

–          Fem snabba:
Favoritmusik: Dansband
Favoritfilm: Fast and Furious
Favoritmat: Tacos
Drömresan går till: Thailand

 

Vem tycker du skall få bestämma musiken i omklädningsrummet?
Johan Andersson
Vem är mest tidsoptimist?
Jocke Lindner
Vem är mest inne hos Håkan (Nilsson)?
Någon dam i lila kjol..
Vem kollar sig mest i spegeln innan match?
Bergholtz
Vem är mest pratglad i laget?
Den gode Bergholtz igen
Vad gör du om 20 år?
Om 20 år tvättar jag kläder ihop med Jensa. Sen har jag en föraning om att vi dricker ett par koppar kaffe också.

Tack skall du ha Emil och lycka till i år!
-Tack!

Kommentera

