Del 7, Karl-Johan ”KJ” Lindblad

Hallå K-J, hur känns det att säsongen har kommit igång?original_Karl-Johan_Lindblad_Halv
Det känns helt underbart. I och med att jag missade hela förra säsongen så är jag extra taggad inför denna säsong.

Är det någon skillnad på upplägget försäsong 2014 kontra 2013?
Vi har en ny tränare och alla tränare har sitt sätt att träna. Men annars så är det som vanligt, man vet att det kommer bli tufft nu i början, det är trots allt försäsong.

För oss som inte är elitfotbollsspelare, är det svårt att motivera sig till en tre månader lång
försäsong efter en degradering till Superettan?

För egen del är det inte svårt. Efter att varit ledig en månad ungefär så är man ganska sugen att dra igång igen.

Vad anser du vara främsta faktorn att det gick som det gjorde 2013?
Många faktorer, men jag kan inte säga något på rak arm.

Vi supportrar fick förra året bilden av att spelartruppen inte gick helt hand i hand med ledarstaben. Om vi lägger säsongen 2013 bakom oss, vad är skillnaden med Roberth som tränare och andra tränare du haft genom åren?
Roberth är en väldig glädjespridare och han får en att verkligen tycka fotboll är kul. Det som jag tycker skiljer honom från andra tränare jag haft måste just vara det, han känns väldigt nära oss spelare och det är viktigt. Inte för att andra tränare jag haft inte har varit det men Robban sticker ut. Sen är han väldigt duktig på att lära ut och få alla att förstå hur han vill spela.

Vad har du för personligt mål och vart skall vi hoppas på att se Öster i tabellen i november -14?
Mitt personliga mål är att vara skadefri, ta en startplats och utvecklas. Jag tror och hoppas att vi ligger i topp 2014.

Favoritmusik: Allätare
– Favoritfilm: Pass
Favoritmat: Mammas mat
– Drömresan går till: USA
Vem tycker du skall få bestämma musiken i omklädningsrummet?
Mackan sköter det bra när han blandar och inte bara kör sin franska hip hop.
Vem är mest tidsoptimist?
Robban (Robertino)
– Vem är mest inne hos Håkan (Nilsson)?
– Hmm, jag? Jocke Lindner har också varit där väldigt mycket.
– Vem kollar sig mest i spegeln innan match?
– Wihlborg skulle jag tippa.
Vem är mest pratglad?
– Denis
– Vad gör du om 20 år?
Förhoppningsvis är jag frisk och nöjd med tillvaron.

Tack skall du ha Kalle!

Kommentera

