Del 9, Mackan Bergholtz

Hallå Bergholtz, hur känns det att säsongen har kommit igång? mackan
Det känns riktigt bra att vara igång.

Är det någon skillnad på upplägget försäsong 2014 kontra 2013?
Ja, det är stor skillnad på upplägget. Vi hade mer löpträning de första veckorna än vad vi hade på hela förra säsongen. Upplägget på träningarna är också roligare och mer utvecklande för oss den här säsongen.

För oss som inte är elitfotbollsspelare, är det svårt att motivera sig till en tre månader lång försäsong efter en degradering till Superettan?
Nej, inte när man vet att träningarna har ett syfte och att vi strävar efter att spela en bra fotboll. Det är inte svårt att motivera sig när man känner att man blir bättre. Sedan tillför ”Robban” en jäkla positiv energi och då tycker man inte att de tuffa passen är så tråkiga som man borde tycka.

Vi supportrar fick förra året bilden av att spelartruppen inte gick helt hand i hand med ledarstaben. Om vi lägger säsongen 2013 bakom oss, vad är skillnaden med Roberth som tränare och andra tränare du haft genom åren?
”Robban” står för det han brinner för. Det är inga tveksamheter och han skojar som fan. Samtidigt kan han ryta till om det behövs. Sedan vill jag även lyfta fram Wibbe som gör ett jävligt bra jobb, de kompletterar varandra bra.

Vad har du för personligt mål och vart skall vi hoppas på att se Öster i tabellen i november? Jag vill spela en jävligt bra fotboll i år och bidra med mina styrkor till laget, så vi får ut max av vår kvalitét tillsammans. Jag hoppas vi vinner superettan, det är en väldigt tuff serie men jag ser ingen anledning att gå in i en säsong utan målsättningen att vinna.

Favoritmusik: Allt från dansband till fransk rap, absolut ingen hårdrock
Favoritfilm: Pulp Fiction och Ondskan
Favoritmat: Lammkotletter med pommes och Bearnaisesås
Drömresan går till: Bila ner till Medelhavet

 

Vem tycker du skall få bestämma musiken i omklädningsrummet?
Jag

Vem är mest tidsoptimist?
Alla brukar vara i tid

Vem är mest inne hos Håkan (Nilsson)?
Kalle Lindblad

Vem kollar sig mest i spegeln innan match?
Håkan Nilsson

Vem är mest pratglad?
Robban

Vad gör du om 20 år?
Då är jag 44 år. Då tar jag en kaffe och tittar på mina barns tennisträning.

Kommentera

