Del 10, Oscar Berglund

Oscar BHej Oscar, välkommen till Växjö! Hur känns det att flytta ned till Europas grönaste stad?
Tack så mycket! Det känns än så länge riktigt bra och den känslan hoppas jag fortsätter framöver.

Vilka intryck har du fått av  Växjö?
Nu när jag har bott här ett tag och ljuset och värmen kommit tillbaka känns allt ännu bättre än vad det gjorde innan. Även om allt kändes positivt trots den svenska mörka vintern förut.

Hur kom det sig att du valde Östers IF, vad är det som lockar med föreningen?
Jag har tidigare varit i kontakt med Östers IF under karriären men olika anledningar har gjort att det har blivit andra val de gångerna. Nu när Robban ringde så kändes det helt rätt den här gången. Det är en fin förening som dessutom nu har helt fantastiska förutsättningar för oss spelare på alla plan.

Om du blickar tillbaka på din föregående säsong, vad har du att säga om den?
Jag har under två säsonger spelat uppe i Sundsvall i både Allsvenskan och nu senast i Superettan. Personligen är jag nöjd med mina säsonger där uppe trots att vi åkte ur och sedan inte lyckades att ta oss upp igen

Du har haft Roberth som tränare tidigare under din karriär, vem är han? Hur är han?
Roberth är en tränare som sprider en oerhörd glädje i gruppen och verkligen för alla att jobba tillsammans. Samtidigt är han oerhört noggrann i allt vi gör och ställer hårda krav på sina spelare så fort träning eller match drar igång.

Försäsongen pågår fortfarande, börjar det kännas att saker börjar falla på plats?
Det gör den och jag tycker att det ser bättre ut för varje vecka när saker börjar sätta sig. Det är en ny tränare för alla utom just mig även om det är jag som är ny så det tar alltid ett litet tag innan allt sitter men vi kommer absolut vara redo när det drar igång.

Vad har du för personligt mål i år och hur tror du att det kommer gå för Östers IF?
Jag vill självklart spela och hjälpa klubben att nå tillbaka till allsvenskan så fort som det bara är möjligt!

 

–          Favoritmusik: Metallica
–          Favoritfilm: Inglourious basterds
–          Favoritmat: Frugans köttbullar
–          Drömresan går till: Bahamas

 

Vem tycker du skall få bestämma musiken i omklädningsrummet?
Bergholtz

Vem är mest tidsoptimist?
Bergholtz

Vem är mest inne hos Håkan (Nilsson)?
Vlado

Vem kollar sig mest i spegeln innan match?
Vlado

Vem är mest pratglad i laget?
Bergholtz

Vad gör du om 20 år?
Om jag inte fortfarande jobbar inom fotbollen så är jag jurist.

Kommentera

